Uwaga na fałszywych konsultantów bankowych! Po rozmowie z fałszywymi konsultantami bankowymi zaciągnęła kredyt i i przekazała pieniądze oszustom
Tuż przed weekendem seniorka odebrała telefon stacjonarny od mężczyzny podającego się za konsultanta bankowego. Oszust poinformował ją, że na jej dane został zaciągnięty kredyt. Wmówił kobiecie, że jedynym wyjściem w tej sytuacji jest udanie się do banku i zaciągniecie nowego kredytu oraz wypłata środków.
Podszywający się pod pracownika banku mężczyzna nakazał kobiecie, by nie informowała nikogo w banku o celu wypłaty pieniędzy, bo to właśnie pracownik z banku jest oszustem a oni chca go zdemaskować.
Seniorka udała się więc do placówki bankowej, zaciągnęła kredyt w wysokości 50 tysięcy złotych, a następnie wypłaciła gotówkę. W kolejnych rozmowach telefonicznych oszust instruował ją, co ma dalej robić – pokierował ją do wpłatomatu, gdzie oczekiwała na kolejna z nim rozmoe a on na rzekomy kod techniczny. Kiedy ponwnie zadzwonił polecił 70-latce uzyć wpłatomatu do wpłaty gotówki, ale nie udało się to. Po tym przekierował rozmowę do rzekomego współpracownika, który podał dane do przelewu. Kobieta, udał się do banku i działając zgodnie z instrukcjami, przelała pieniądze na wskazane konto.
Dopiero kontakt z rodziną uświadomił seniorkę, że padła ofiarą oszustwa. Sprawę zgłosiła na policję.
Apelujemy do mieszkańców – zachowajcie czujność!
Świdniccy policjanci po raz kolejny przypomina:
- Prawdziwi pracownicy banków nigdy nie proszą o zaciąganie kredytów ani przekazywanie pieniędzy w celu "ochrony konta".
- Funkcjonariusze Policji nie prowadzą takich działań przez telefon i nigdy nie proszą o udział w "tajnych akcjach".
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości natychmiast skontaktuj się z rodziną lub bezpośrednio z Policją pod numerem 112.
Nie daj się oszukać! Przestrzeż swoich bliskich – szczególnie osoby starsze. Im więcej osób będzie świadomych metod działania oszustów, tym trudniej będzie im działać.
asp. Magdalena Ząbek
Oficer Prasowy KPP Świdnica