Miało być 250 złotych zysku jest 3 tysiące złotych straty
Do funkcjonariuszy świdnickiej komendy zgłosiła się 59-latka, która została oszukana podczas transakcji internetowej. Na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż meble wypoczynkowe za symboliczne 250 złotych.
Tego samego dnia 59-latka odebrała telefon od nieznanej kobiety, która przedstawiła się jako pracownica platformy sprzedażowej. Rozmówczyni poinformowała, że meble zostały sprzedane. Kobieta oświadczyła także, że pomoże w finalizacji transakcji. Oszustka przesłała sprzedającej wiadomość w której 59-latka miała potwierdzić sprzedaż, oraz w celu odebrania swoich pieniędzy za towar zalogować się poprzez otrzymany link do swojego banku.
Nieświadoma oszustwa kobieta zalogowała się do swojej bankowości internetowej, a następnie zgodnie z instrukcjami miała podać kod BLIK, co też zrobiła i wówczas zobaczyła jak z jej kona zniknęło 3 tysiące złotych. Rzekoma pracownica platformy sprzedażowej rozłączyła się natychmiast. A 59-latka uświadomiła sobie, że została oszukana.
Świdniccy policjanci po raz kolejny przypominają, by nie podawać danych dostępowych do swoich kont czy kart. W przypadku oczekiwania na przelew nie są potrzebne informacje dotyczące pinu czy trzycyfrowego kodu, znajdującego się na odwrocie karty. Zwracajmy uwagę na podsyłane linki do płatności, które tylko pozornie są wiarygodne. Z dotychczasowych zgłoszeń wynika, że są w nich przestawione lub dodane kropki, cyfry czy słowa w obcych językach, mające nas przekonać, że wchodzimy na stronę portalu ogłoszeniowego. Graficznie strona może wyglądać na oryginalną. Bądźmy ostrożni - to może uratować oszczędności zgromadzone na koncie.
asp. Magdalena Ząbek
Oficer Prasowy KPP Świdnica