Pierwszy projekt Wąż w SP Lutomi Dolnej
"Liczy się droga, a nie cel. (…) A bezcenne jest wręcz to wszystko, co po drodze sami doświadczamy i czego się uczymy: od innych, z autopsji, w sposób zamierzony bądź przypadkiem" - mawiał Marek Kamiński, polski alpinista, podróżnik, pisarz. W tym duchu w ramach „Laboratoriów
Przyszłości” w Szkole Podstawowej w Lutomi Dolnej na lekcjach techniki, w klasach IV – VI, rozpoczęto realizację projektu edukacyjnego ,,Wąż”. Czas zaplanowany na jego realizację wynosi około 24 jednostki lekcyjne.
REKLAMA
Projekt podzielony jest na osiem podprojektów. Aby wykonać ozdobne
elementy z włóczki oraz pompony na korpus węża i długopis, uczeń musi
wykonać trzy przyrządy: kostkę dziewiarską, przyrząd do wykonywania
pomponów oraz szydełko. Praca na tych przyrządach kształtuje układy
kostno-mięśniowe rąk, co jednocześnie pozytywnie wpływa na rozwój półkul
mózgowych, a także działa relaksująco. Warto wspomnieć, że głównym celem
projektu jest nie tylko realizacja treści obowiązujących w podstawie programowej techniki, ale również doskonalenie sprawności manualnych
uczniów, którzy w praktyce zdobywają wiedzę techniczną.
Przez takie działania stają się samodzielni i odpowiedzialni na stanowisku pracy, uczą się współpracy i planowania, a zdobyte umiejętności dają im ogromną satysfakcję. Uczniowie uczą się czytać rysunki techniczne, trasować, szlifować, piłować i wiercić . Do tej pory wykonali podstawę węża i narzędzie do wykonywania pomponów. Przed nimi jeszcze dużo trudnych i ciekawych wyzwań np. samodzielne zrobienie szydełka, kostki dziewiarskiej.
Realizacja tego projektu to wspólna wyprawa nauczyciela z uczniami drogą
nieznaną, pełną niespodzianek, której cel nie jest najważniejszy. Działania praktyczne powiązane są ściśle odpowiednią dyscypliną pracy podczas lekcji. Wiąże się ona z przestrzeganiem przepisów określonych w regulaminie pracowni technicznej i instrukcjach BHP.
Efektem końcowym projektu jest długopis ozdobiony kolorową dzianiną
zakończoną pomponem oraz przybornik na długopisy w kształcie węża.
elementy z włóczki oraz pompony na korpus węża i długopis, uczeń musi
wykonać trzy przyrządy: kostkę dziewiarską, przyrząd do wykonywania
pomponów oraz szydełko. Praca na tych przyrządach kształtuje układy
kostno-mięśniowe rąk, co jednocześnie pozytywnie wpływa na rozwój półkul
mózgowych, a także działa relaksująco. Warto wspomnieć, że głównym celem
projektu jest nie tylko realizacja treści obowiązujących w podstawie programowej techniki, ale również doskonalenie sprawności manualnych
uczniów, którzy w praktyce zdobywają wiedzę techniczną.
Przez takie działania stają się samodzielni i odpowiedzialni na stanowisku pracy, uczą się współpracy i planowania, a zdobyte umiejętności dają im ogromną satysfakcję. Uczniowie uczą się czytać rysunki techniczne, trasować, szlifować, piłować i wiercić . Do tej pory wykonali podstawę węża i narzędzie do wykonywania pomponów. Przed nimi jeszcze dużo trudnych i ciekawych wyzwań np. samodzielne zrobienie szydełka, kostki dziewiarskiej.
Realizacja tego projektu to wspólna wyprawa nauczyciela z uczniami drogą
nieznaną, pełną niespodzianek, której cel nie jest najważniejszy. Działania praktyczne powiązane są ściśle odpowiednią dyscypliną pracy podczas lekcji. Wiąże się ona z przestrzeganiem przepisów określonych w regulaminie pracowni technicznej i instrukcjach BHP.
Efektem końcowym projektu jest długopis ozdobiony kolorową dzianiną
zakończoną pomponem oraz przybornik na długopisy w kształcie węża.
PRZECZYTAJ JESZCZE